Kabel vork lock los

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
melandri
Mtb fanaat
Mtb fanaat

zo 21 februari 2021, 19:26

Ik kreeg vandaag mn vork niet gelocked, toen zag ik dat de kabel losgeschoten is. Maar ik heb nul ervaring met lock vorken en ik zie niet echt een oplossing om dit te fixen omdat ik niet weet hoe het er ooit om gezeten heeft. Vast simpel maar ik kom er niet uit

Thx!

Afbeelding
gijsje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2018

zo 21 februari 2021, 19:43

Er zal ergens een klein (inbus)boutje verstopt zitten waarmee je de kabel afklemt...kijk eerst even of die nog wel aanwezig is anders heeft het uitleggen weinig zin.
JhonDr
All rounder
All rounder

zo 21 februari 2021, 19:44

Ik verwacht dat je onder het kapje met de kleine imbus het borgboutje van je kabel kan vinden. Je zet deze weer vast door de hendel zo te zetten dat de kabel het langste is naar de vork toe. Dan klein beetje spanning op de kabel zetten en kleine boutje vast draaien waardoor je de kabel klemt.

Door je lever daarna te bedienen gaat hij weer open/dicht.
:-q Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
evdbos_mtbnl
All rounder
All rounder

ma 22 februari 2021, 21:02

Het vastzetten van de kabel is bij dit type bediening niet lastig. Mijn vrouw heeft op haar Rockshox Recon precies dezelfde. Ik ben niet heel kapot van het systeem maar het is zeker niet dramatisch slecht. De kabel wordt simpelweg onder de rand van het plaatje doorgetrokken. Maak desnoods het imbusboutje nog wat verder los zodat je wat meer speelruimte krijgt. Trek de kabel nu tegen de klok in onder de rand van het plaatje minimaal to voorbij de witte stip. Daarna het boutje weer vastdraaien. Het enig nadeel wat ik zie is dat je niet veel kabellengte over heb om de kabel een beetje goed aan te trekken. Ik knip de kabel meestal pas op lengte af als hij vastzit zodat ik hem lekker stevig (spelingvrij) aan kan trekken.
Afbeelding
melandri
Mtb fanaat
Mtb fanaat

do 25 februari 2021, 15:04

top, langere kabel erop en het werkt weer, thx
Plaats reactie